Familie  bij hun Roan accommodatie.

Ik heb een vraag over

Over je bestaande boeking

Ik krijg een foutmelding als ik online wil betalen?

Als je een foutmelding krijgt bij het betalen, dan kunnen de volgende oplossingen wellicht helpen:

  1. Probeer mijn Roan te openen in een andere webbrowser (zoals Google Chrome/Microsoft Edge).
  2. Probeer een andere device (laptop/vaste pc/telefoon/iPad).
  3. Probeer het over 4 uur nog eens.

Indien je na het proberen van bovenstaande nog steeds problemen ervaart, kun je contact opnemen met onze collega's van de Sales afdeling.

Kan ik mijn boeking (deel)annuleren?

Voor boekingen voor 2024: Tot 1 februari 2024 kun je je boeking kosteloos annuleren. Je aanbetaling dient wel voor de op de bevestiging vermelde datum te worden voldaan, maar wordt teruggestort indien je moet annuleren voor 1 februari 2024 (behalve de verplichte consumentenbijdrage SGR ten bedrage van €10,-). Daarna worden annuleringskosten in rekening gebracht (zie de reisvoorwaarden). Wanneer je een aantal nachten van je boeking wilt annuleren, gelden voor de nachten die je wilt annuleren de annuleringsvoorwaarden. Let op: je vakantie verlengen of verkorten is niet altijd mogelijk en kan annuleringskosten met zich meebrengen, omdat in de planning van de accommodaties geen nachten mogen overblijven! Indien je de gehele reis dient te annuleren, willen wij je vragen dit schriftelijk aan ons door te geven. Je kunt een mail met je gegevens sturen.

Voor boekingen voor 2025: Tot 1 februari 2025 kun je je boeking kosteloos annuleren. Je aanbetaling dient wel voor de op de bevestiging vermelde datum te worden voldaan, maar wordt teruggestort indien je moet annuleren voor 1 februari 2025 (behalve de verplichte consumentenbijdrage SGR ten bedrage van €10,-). Daarna worden annuleringskosten in rekening gebracht (zie de reisvoorwaarden). Wanneer je een aantal nachten van je boeking wilt annuleren, gelden voor de nachten die je wilt annuleren de annuleringsvoorwaarden. Let op: je vakantie verlengen of verkorten is niet altijd mogelijk en kan annuleringskosten met zich meebrengen, omdat in de planning van de accommodaties geen nachten mogen overblijven! Indien je de gehele reis dient te annuleren, willen wij je vragen dit schriftelijk aan ons door te geven. Je kunt een mail met je gegevens sturen.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt veilig betalen via de betaallink in je reserveringsbevestiging, waarbij je de optie hebt om het volledige bedrag te voldoen of in termijnen te betalen, afhankelijk van je boekingsperiode. Een andere optie is door in te loggen op Mijn Roan. Nadat je bent ingelogd kun je gemakkelijk en snel online betalen. Uiteraard kun je het bedrag ook zelf overmaken naar rekeningnummer IBAN: NL85RABO0100921981 (BIC: RABONL2U) onder vermelding van het boekingsnummer. 

Wanneer moet ik mijn aanbetaling doen?

De aanbetaling voor 2024 bedraagt €99,-, indien je hebt geboekt voor 31 december 2023. Boek je in januari of februari 2024 dan vragen we een aanbetaling van 15%. Vanaf maart 2024 bedraagt de aanbetaling 25%. Indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, komen deze kosten hier nog bij. Het restant van de betaling moet uiterlijk 8 weken voor de aankomstdag in het bezit zijn van het boekingskantoor. Indien betalingen niet binnen de gestelde termijn zijn voldaan, behoudt de reisorganisatie zich het recht voor de reservering te annuleren en is de aanmelder aansprakelijk voor de annuleringskosten.

De aanbetaling voor 2025 bedraagt €99,- indien je hebt geboekt voor 31 december 2024. Boek je in januari of februari 2024 dan vragen we een aanbetaling van 15%. Vanaf maart 2024 bedraagt de aanbetaling 25%. Indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, komen deze kosten hier nog bij. Het restant van de betaling moet uiterlijk 8 weken voor de aankomstdag in het bezit zijn van het boekingskantoor. Indien betalingen niet binnen de gestelde termijn zijn voldaan, behoudt de reisorganisatie zich het recht voor de reservering te annuleren en is de aanmelder aansprakelijk voor de annuleringskosten.

Indien je binnen 8 weken voor aankomst boekt, dient het gehele bedrag in één keer voldaan te worden. Je ontvangt geen acceptgiro's, maar je kunt betalen via bankoverschrijving, IDEAL, Mastercard, Bancontact of VISA. Door in te loggen op ‘Mijn Roan’ kun je gemakkelijk kiezen van welke betaalmethode je gebruik wilt maken.

Kunnen jullie ook een overnachting onderweg regelen?

Op onze pagina vind je een aantal hotels langs de route, die je via ons kunt boeken. Bel je ons of stuur ons een e-mail en wij vragen de overnachting voor je aan!

Wanneer krijg ik mijn reisbescheiden toegestuurd?

Nadat wij je volledige betaling hebben ontvangen sturen wij je de reisbescheiden, 28 dagen voor aanvang van jouw vakantie, per e-mail toe (vanaf 1 maart).  Je vindt hierin je vouchers, info over de camping en de accommodatiebeschrijving.

Kan ik mij beroepen op herroepingsrecht?

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op alle diensten van Roan Luxury Camping Holidays. Diensten betreffende logies te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht. Wel hanteren wij een annuleringsregeling. Zie voor meer informatie over annuleren onze 'Veelgestelde vragen' onder “Kan ik mijn boeking (deel)annuleren?'

Heeft Roan flexibele prijzen en wat betekent dit voor mijn boeking?

Dagelijks monitoren wij onze prijzen en passen deze aan, indien nodig. Het kan dus zeker voorkomen dat de reis die je gisteren gezien hebt, vandaag voordeliger of juist duurder is geworden. Op het moment dat je je vakantie definitief hebt gereserveerd, houden wij die prijs aan. Wij zullen je dus achteraf nooit belasten met een hogere prijs. Andersom geldt dus ook, dat bij een prijsverlaging, we je boeking niet aanpassen. Op het moment van boeken, ben je immers akkoord gegaan met onze voorwaarden en de betreffende prijs op dat moment.

Tot wanneer kan ik nog extra's bijboeken?

In principe kun je nog extra's bij boeken tot de dag voor vertrek (mits beschikbaar). 

Kan ik al mijn boekingen in 'Mijn Roan' terugvinden?

Vanwege de overstap naar een nieuw reserveringssysteem in 2023 dien je een nieuwe inlog te maken voor je 2024 en je 2025 boeking. Eerder gemaakte boekingen zijn hier niet meer terug te zien.

Heb je aansluitend 2 of meer reserveringen geboekt, omdat je bijvoorbeeld 2 campings combineert of met meerdere families tegelijk op vakantie gaat, dan zie je helaas alleen de 1e boeking. Wij zijn op de hoogte van dit technische mankement.

Wat gebeurt er als er in mijn vakantieland een onveilige situatie ontstaat?

We kijken hierbij naar het reisadvies 7 dagen voor aankomst. Mocht het niet veilig zijn naar jouw vakantieland af te reizen dan kun je gebruik maken van onze Geld terug Garantie, we houden hiervoor het advies van Buitenlandse Zaken aan.

Zijn de stijgende brandstofprijzen een reden om te wijzigen of annuleren?

Indien je liever wat dichterbij op vakantie gaat vanwege de stijgende brandstofprijzen dan kun je altijd je vakantie wijzigen volgens onze boekingsvoorwaarden. Het is echter geen geldige reden om te annuleren.

Wat voor afmeting moet het matras hebben wat ik mee wil nemen voor het babybed?

Wij bieden babybedjes aan met een standaard afmeting van 120 x 60 cm.

Hoe log ik in voor mijn boeking?

Je kunt je eigen boeking inzien, beheren en betalen in je eigen Mijn Roan omgeving. Wist je dat je hier ook zelf de meeste extra's kunt bij boeken?

Hoe kan ik mijn elektrische auto opladen op vakantie?

Het is niet toegestaan elektrische auto's op te laden bij de (lodge)tent of stacaravan, dit dient te gebeuren bij een daarvoor bestemde laadpaal. Bekijk hier welke Roan campings zijn voorzien voor oplaadpunten voor elektrische auto's.

Staat jouw vraag er niet tussen? Wij helpen je graag!

Openingstijden

Ma - Do 09.00 – 22.00
18.00 - 22.00 live chat/WhatsApp
Vr 09.00 - 17.30
Za - Zo 10.00 - 16.00

Onze gasten over boeken bij Roan: